Promateris își consolidează creșterea înregistrată în anul 2021 și raportează o cifră de afaceri de 136,3 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, cu o ușoară tendință de creștere raportat la aceeași perioadă a anului anterior.
Promateris își consolidează creșterea înregistrată în anul 2021 și raportează o cifră de afaceri de 136,3 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, cu o ușoară tendință de creștere raportat la aceeași perioadă a anului anterior. EBITDA pentru trimestrul trei ajunge la 14.3 milioane de lei.
2022 a fost un an al provocărilor, ca efect al instabilității contextului macroeconomic, dar și al creșterilor rapide de costuri: materii prime, electricitate, costuri de finanțare. Cu toate aceste dificultati, ușoara tendință ascendentă a cifrei de afaceri demonstrează poziția solidă de piață și confirmă stabilitatea portofoliului de clienți ai Promateris. Ne-am concentrat eforturile în direcția eficientizării operaționale, lucru necesar după ciclul de creștere accelerată din ultimii ani. Planurile noastre de viitor includ o componentă de creștere organică, dar luăm în calcul și operațiuni de tipul M&A pentru intrarea pe piețe noi și consolidarea poziției de lider pe piețele din CEE. Vom continua investițiile în direcția dezvoltării capacității de producție de ambalaje biodegradabile și compostabile, dar avem planuri și în direcția ambalajelor din materiale reciclate (post consumer recycled). Suntem conștienți de faptul că provocările vor continua, dar în același timp credem că vor apărea și multe oportunități în piață și suntem pregătiți să le valorificăm. Suntem încrezători că investițiile planificate vor conduce la creșterea afacerii, prin atragerea de noi clienți și pătrunderea pe noi piețe, dar și la creșterea marjei EBITDA, datorită integrării pe verticală prin bio-compounding și reducerii costurilor prin recuperare, reciclare și tranziția către energie verde, a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.
Cifra de afaceri din T3 2022 a ajuns la 136,3 milioane RON. Contextul general de piață mai puțin favorabil a fost resimțit în special la nivelul creșterii cheltuielilor operaționale, având un impact asupra EBITDA, care ajunge la 14,3 milioane RON. Prin natura activității sale, Promateris este expusă contextului economic global, impactul asupra rezultatelor sale devenind vizibil pe masura propagării influențelor negative. Creșterile accelerate ale cheltuielilor (materii prime, energie, cheltuieli de finanțare), dar și nivelul ridicat al inflației au erodat rezultatul net înregistrat în T3 2022, acesta ajungând la 3 milioane RON. Reducerea consumului, pe fondul acumulării de stocuri, a contribuit, de asemenea, la încetinirea temporară a ritmului de creștere înregistrat în ultimii ani. Considerăm că un impact major l-a avut și creșterea abruptă a dobânzilor, în contextul investițiilor susținute din ultimii ani pentru dezvoltarea capacității de producție. Marja EBITDA pentru T3 este de 10,5%, fiind semnificativ peste media industriei, chiar și în condiții provocatoare de piață, ceea ce demonstrează rezilienta modelului de business, arată capacitatea companiei de a genera valoare și de a se adapta situațiilor de piață în schimbare. Previzionăm că marja EBITDA va crește în Q2 2023 ca urmare a operaționalizării investiției de producție de bio-compound-uri în fabrica din Buftea.
În 2022, Promateris va continua să investească în dezvoltarea capacității de bioplastice pentru consolidarea poziției de lider regional, dar și în integrarea pe verticală prin dezvoltarea capacității de producție de granule bio-based. Promateris devine primul jucător din Europa Centrală și de Est care dezvoltă o capacitate de producție a materiei prime pentru ambalajele biodegradabile și compostabile. În 2022 si 2023, compania își propune să intre pe piețe noi din regiune și să își consolideze poziția pe piețele cheie din CEE, în care activează.
Promateris urmărește diversificarea portofoliului de produse care respectă principiile economiei circulare, prin furnizarea unei palete largi de produse și servicii dedicate sectorului de retail modern, dar și zonei de e-commerce. Investițiile în laboratorul propriu de R&D ne permit dezvoltarea de noi rețete de bio-compound-uri, dar și utilizarea și producția ambalajelor multistrat. În prezent, produsele Promateris sunt utilizate de majoritatea retailerilor locali și internaționali care activează în regiune.
Strategia Promateris include dezvoltarea de produse din materiale reciclate (Post Consumer Recycled), aprovizionate de pe plan local. Promateris a lansat pe piață brand-ului Looper, noul brand din portofoliul grupului industrial, destinat ambalajelor din materiale reciclate. Acest brand se adresează segmentului retail-ului modern.